Welkom bij de persontrainerpodcast, de plek waar jij als persontrainer inspiratie, motivatie en de nieuwste inzichten krijgt om je carrière te laten groeien. Of je nu net begint of al een expert bent, wij helpen je om het beste uit jezelf en jouw klanten te halen. Deze podcast is mede mogelijk gemaakt door BAPT.
BAPT biedt niet alleen fitness opleidingen, maar ook een ondersteunende coachescommunity. Kortom, alles om van jou de beste coach voor jouw klant te maken. Wil je meer informatie? Dan kan je terecht op de website www.bapt.be. Hallo en welkom bij de persontrainerpodcast.
In deze aflevering gaan we een topic bespreken dat vele coaches interessant gaan vinden en dat is hoe je je omzet kan verhogen. Ja, ik denk dat niemand zoiets heeft van ja nee, dat interesseert mij niet. Dus ik ga er wel van uit dat deze aflevering goed gaat beluisterd worden.
We gaan vijf tips aanreiken die wij vinden goed zijn om je omzet effectief te verhogen. De eerste is een hele simpele tip. De simpele tip wil zeggen je prijs verhogen, de prijssetting.
Waarom moeten we die simpele tip nog altijd gebruiken? Dat is omdat we gewoon heel fel merken dat de meeste coaches een ondergewaardeerde prijs vragen. Ze zitten rond de 50 euro per uur of dergelijke. Vaak uit schrik ook gewoon.
Ja, vaak uit schrik om het niet verkocht te krijgen. De waarde van je product moet zo duidelijk zijn dat de prijs bijna een koopje is. De overtuigingskracht doet daar gewoon heel veel bij.
Ik zeg altijd, een lompenboer die heel goed kan verkopen, gaat nog altijd meer sales voor elkaar krijgen dan iemand die heel onzeker is, maar toch een topproduct verkoopt. Ja, klopt. Ik denk de mindset, de sales mindset, dat is misschien wel een leuke om ooit een aflevering over te doen.
De sales mindset is hier een hele belangrijke in. Als jij overtuigd bent dat de prijs of dat jouw product de prijzen waard is, dan ga je dat op een heel zelfzekere manier kunnen verkopen en dan gaat het veel makkelijker zijn om dat ook te verkopen aan mensen. We hebben het een beetje behind the scenes gehad over andere jobs.
Klopt. Als je morgen bij iemand anders bepaalde lessen wil gaan volgen en je wil dat privé doen. Ik denk aan ski lessen, ik denk aan danslessen, het maakt niet uit.
Maar onder de 70, 80 euro... Hoe kom je er eigenlijk bij dat de salsa les 85 euro was? Mijn vriendin heeft dat opgezocht. Dus onder de 70, 80 euro ga je niks vinden. En als personal trainer zijn we schrik om 50 euro te vragen.
Wanneer is 50 euro overroepen? Wel, als je gewoon enkel en alleen de begeleiding doet in de fitness en je staat bij iemand bij en je helpt die met de gewichten en je geeft wat feedback rond techniek. Oké, dan ga ik mij ook niet zo zelfzeker voelen om daar 50 euro voor te vragen. En dan nog zou je dat wel kunnen doen.
Maar als je daarbij die voedingsbegeleiding en dergelijke al geeft, dan is 50 euro echt veel te weinig. Dus wij streven met onze opleiding... Als je de level 1 hebt gedaan, dan ga je naar 65 euro per uur. Dan zou je dat kunnen vragen.
Als je de level 2 volledig hebt gedaan, 75 euro per uur. En de level 3, dan zou je als je voldoende expertise hebt, naar 85 euro per uur kunnen gaan. Dat zijn bij ons een beetje de barrières binnen BAPT of de prijzen die wij aanraden aan de pt's die bij ons de opleiding bevolgen.
Dat gebeurt ook niet van vandaag op morgen. Daar moet je ook wel eerlijk in zijn. Ja, je gaat niet van 45 naar 65.
Want daar gaat ook niks mee verkopen, denk ik. Tenzij dat mensen ook wel echt gewoon heel overtuigd zijn van hun producten. En daar komen we eigenlijk weer met het begin.
Als je de overtuigingskracht hebt om de mensen duidelijk te maken van wat de impact gaat zijn van jouw product op hun leven. Hoe beter je die mensen kan overtuigen, hoe makkelijker het gewoon is om te verkopen. Ja, als we kijken naar de prijsstijging zelf.
Dat is nu niet echt een topic waar we nu volop kunnen doorgaan in deze aflevering. Maar ik denk dat het interessant is als je een prijsstijging doorvoert, dat je dat doet voor nieuwe klanten. En dat je de oudere klanten nog een bepaalde termijn geeft.
Bijvoorbeeld het komende halfjaar kan je nog verlengen aan de oude prijs. Vanaf dan is het een nieuwe prijs. Dat je daar ergens zoiets rond maakt.
Maar voor de nieuwe klanten die dan komen, die betalen direct het nieuwe tarief. De oude klanten worden geïnformeerd, maar ze krijgen nog de loyaliteitsservice. Waardoor ze nog een tijdje aan de oudere prijs kunnen starten.
Die oudere prijs moet wel op een gegeven moment stoppen. Ik heb dat zelf vanuit harde hand geleerd. Ik ben ooit begonnen aan 25 euro per uur coaching.
Ik sta me al af aan de oertijd natuurlijk. Maar aan 25 euro per uur coaching... Dus dat je eigenlijk noddelijk bijna gratis aan het werken bent. Ja, maar ik had dus de fout gemaakt dat iedereen die start aan dat tarief, die mogen ook altijd gewoon verlengen aan dat tarief.
Dus na vijf, zes jaar heb ik op een gegeven moment moeten zeggen sorry, maar dit kan ik niet blijven doen. Dan kom ik bij een bed niet meer vooruit. Nee, maar ik heb wel jaren aan 40, 45 euro per uur gecoacht.
Ja, jaren. Pas de laatste... Laatste jaren, dan heb ik het over de laatste vijf, zes jaar, heb ik bijna jaarlijks prijzen constant verhoogd. Omdat ik tot ik aan 85 zat, constant die prijzen naar boven gehaald.
Omdat ik dat constant merkte. Die prijzen zijn niet compatibel met welke service ik bied. Dus op die manier heb ik dat wel gedaan.
Maar er zijn ook wel vaak klanten die nog aan 60, 65 euro hebben toen kunnen verlengen, die al een aantal jaren bij mij kwamen. Dus daar moet je een beetje logisch mee nadenken. En niet voor iedereen direct 20 euro per uur naar boven.
Je moet er een beetje goed over nadenken. Tweede is, klinkt heel vanzelfsprekend, maar dat ze hun kosten verlagen. Omdat de kosten worden vaak onderschat bij vele coaches.
Ze denken van ja, maar ik heb niet zoveel kosten. Tot ze eens een tabelletje gaan maken in Excel en alles gaan opleisten, dan ga je daar enorm van verschieten. Ik heb ooit een coach gehad bij Businessbegeleiding.
Zijn omzet wou vergroten, zijn zaak draaide wel. Dat was niet het probleem, maar dat groeide maar niet. Ik ben toen met hem beginnen rekenen.
Dat was vooral op de kosten van de trainers die voor hem werkten. We kwamen toen uit dat hij per PT-sessie, ik denk 2 euro bijstak. Dus 2 euro verlies per PT-sessie dat een andere coach maakte.
Door de fouten te maken van met BTW niet te rekenen en wel te rekenen. En aan de coach wel BTW te geven, maar dat dan niet te verrekenen. Het was eigenlijk een heel, ik kan het niet meer exact uitleggen, maar de uitkomst was dat we uitkwamen dat er 2 euro verlies was per uur dat er een coach een training gaf.
Ja, dat is direct met een red flag. Dan kun je er direct op gaan inspelen. Dan kun je direct een omzet vergroten door je kosten te verlagen.
Onderschat niet tegenwoordig, en dat is echt een merde, ik vind dat zelf ook, om er gek van te worden. Alles wat je online wil doen, heb je een abonnement vernodigd. Ja, klopt.
Dat is echt... Als ik die opleisting zie, hoeveel membership-abonnementen en van Canva, van Loom, van onze platform waar we mee werken voor de opleidingen, de website. Noem maar op, als je dat allemaal gaat opleisten, dat gaat dan allemaal maar over 10, 15, 20 dollar, whatever. Maar bij mij, dat komt rond de 800 euro per maand.
Dat is absurd. Dat begint echt snel op te tellen. Dat is echt absurd.
Dus daar probeer ik zelf wel heel vaak, ik hou dat wel bij in de lijst. Ik heb daar niet echt een termijn. Ik zeg altijd, om de zes maanden doe ik dat, maar er staat niet een vaste dag op.
Ik zou dat misschien beter eens doen. Ga ik door die lijst en ga ik eens kijken, wat heb ik hier nu echt nodig? Wat ga ik gebruiken? Meer over nadenken, zoals je zei, over captions. Ik heb het al een hele tijd niet meer gebruikt.
Het is een topprogramma, maar je betaalt wel constant elke maand. Dus probeer daar als coach goed op te letten en regelmatig minstens één keer om de zes maanden door je kosten te gaan en ook te weten wat je kosten zijn. Bijna iedereen die ik in de tijd gestart ben met businesscoaching, kon mij geen duidelijk Excel laten zien vanaf dag één met de vaste kosten en de kosten ten opzichte van de inkomsten.
Dat is niet erg, maar ik kon maar zeggen, laat dan een wake-up call zijn en schrijf al je vaste kosten op, zodat je weet waar je maandelijks sowieso moet hebben om je vaste kosten te kunnen betalen. Op basis daarvan maak je beslissingen om aankopen te doen of om investeringen te doen. Door daar bewust mee om te springen, ga je automatisch kosten kunnen verlagen.
Daar ben ik honderd procent zeker van, waardoor natuurlijk je omzet stijgt. Een extra puntje daarin, een puntje waar ik zelf ook nog altijd tegenzondig en heel vaak tegenzondig, dat is het iets willen investeren of kosten maken om dan voor de belastingen of voor de btw. Dat is eigenlijk een verhaaltje dat je zelf wijs maakt.
Dat is heel interessant als je een bedrijf hebt dat een paar miljoen omzet draait per jaar en je moet kosten maken om het echt fiscaal voordeliger te kunnen maken. Oké, maar ik ken weinig pt's die aan die cijfer zitten. Dus kosten maken, let daarmee op en denk er vaak vijf keer over na of dat wel nodig is en of dat effectief je omzet gaat doen stijgen.
Want vaak is het de kost dat je maakt om dan wat minder belastingen of btw. Dat houdt geen steek, want je bent nog altijd meer geld kwijt dan dat je de kost niet had gemaakt. En dat je de kost niet had gemaakt had een beetje btw, een beetje belastingen betaald, maar je hebt nog altijd meer over dan dat je de kost wel had gemaakt.
Dus die kost die je maakt, die moet rechtstreeks je omzet kunnen verhogen. Zo goed als... Ik denk dat iedereen daar ooit wel schuldig aan is geweest. Ja, en ik ben dat hier wel gelijk met Groot, want ik zondig daar ook constant naartoe.
We zitten hier ook in mijn ruimte. Ik bedoel dat het hier ook allemaal een pak minder geld kon kosten. Dus ik weet dat wel, maar... Het is de realiteit.
Probeer je daar gewoon bewust van te zijn. Dus dat is eentje waar het direct op je omzet kan vergroten. 100%.
Partnerships is een derde. Ik denk aan partnerships met lokale bedrijven. Als we het hebben over offline coaching.
Ik denk aan partnerships met supplementen, zeg ik nu, maar misschien is dat een slecht gekozen, maar het gaat om het principe. Supplementen als online coaching bijvoorbeeld, waarbij je wat visibiliteit krijgt van een ander merk. De kruisbestuiding van visibiliteit is enorm belangrijk bij een partnership.
Ik heb dat eens aangehaald in de podcast, dat wij in de zaak in Hasselt een functional body burger hadden, in een van de burgerrestaurants in Hasselt. Dat was iemand die ook bij ons kwam trainen, die kwam bij mij trainen en toen hadden we het idee van, hey, stof om een gezonde burger op het menu te zetten. We noemen dat de burger, de functional body was de naam van de zaak, de functional body burger.
Oké, levert dat mega veel op? Het levert veel visibiliteit op, mensen gaan je weer meer zien en indirect gaat dat ook weer wat omzet kunnen opleveren. Het gaat sowieso in je voordeel spelen, omdat je ook vaak supplementen aan een goedkoper tarief kan inkopen. Ja, en soms kan het direct je omzet vergroten.
Ik neem even een voorbeeld van, wij werken samen met een dapper ondernemer, dat is Natasja, die doet financial advice op een heel laagdrempelig niveau en wij werken met haar samen voor onze level 1. Dat wil dus zeggen, iedereen die bij ons de level 1 volgt, in de laatste module is een business module, daar krijgen zij toegang tot haar cursus en die noemt Slim starten, hoe je een btw moet aanvragen, wat het beste is, zelfstandig in hoofdberoep, bijberoep. Al die dingen worden uitgelegd, hoe je een financieel plan moet maken, zit allemaal in die opleiding. En wij, vanuit BAPT, betalen wij een stukje van het inschrijvingsgeld dat de coach heeft betaald, storten wij door naar dapper ondernemers.
Elke cursist die inschrijft en die cursus bij haar start, doet dat gratis, dat zit bij in de prijs van de opleiding, maar wij storten direct een deel van het geld door naar haar, om dan ook die opleiding te kunnen volgen en extra te kunnen aanbieden, omdat we geloven dat dat geeft een enorme meerwaarde aan onze level 1. Dus voor haar is dat eigenlijk, die partnership is een directe stijging in omzet. Dus probeer daar als coach, zowel offline als online, over na te denken. Hoe kan ik daar iets mee doen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat daar een rechtstreeks omzet van komt? Ja, probeer misschien langs te gaan bij lokale kinesietherapie-masseurs bijvoorbeeld.
En sportclubs misschien? Sportclubs, ja. Sportmasseurs. En van daaruit een samenwerking aan te gaan en zeggen van, kijk, klanten die bij jou komen, die jij dan vis-à-versa begeleiding kan geven aan een verlaagd tarief of dergelijke, dat kan echt wel werken.
Zeker en vast. Oké, goed. Dus partnerships.
De vierde die we hebben is, probeer je model meer schaalbaar te maken. Dus het een-op-een verhaal is je high-end offer, maar daarnaast moet je nog een middeloffer hebben en een low-barrier offer. Dus je middeloffer kan bijvoorbeeld online coaching zijn, en je low-barrier offer kan bijvoorbeeld zijn een twaalfwekenplan om vijf kilo spiermassa bij te winnen in twaalf weken.
Ik zeg maar iets. Of vijf kilo af te vallen. Just name it.
Zoiets dat mensen kunnen aanschaffen, waar ze een bepaalde prijs voor betalen. Of je kan dan naar de online coaching gaan, waarbij ze een maandelijkstarief betalen. Of ze hebben de PT, waarbij ze dan je high-end gebruiken.
Dat is een beetje de standaardlijn die je kan gebruiken. Dat is je value ladder, wordt dat ook wel genoemd in de marketing en de sales. Maar wat je ook kan doen, is gaan denken op een slimme manier, hoe kan ik mijn uur beter gaan indelen? Dat kan dus zijn door bijvoorbeeld kortere sessies aan te bieden, van 45 minuten, waardoor je je prijs ook een beetje naar beneden kunt halen.
Dat is ook wel een hele leuke truc, want dat merk ik vandaag ook. Heel veel gym-abonnementen bijvoorbeeld, werken met vier weken in plaats van maandabonnementen. Ja, dat wordt vaak gedaan.
En heel veel mensen staan daar niet bij stil dat vier weken korter is dan een maand. Ja, een maand is 4,3 weken, als je dat uittelt op een jaar. Dus als je om de vier weken... Dan wint je twee weken... Aan inkomen.
Aan inkomen. Ik denk zelfs meer. Dat kan niet twee weken.
Veel meer. Drie... Ik kan niet goed tellen. Je verdient meer.
Je omzet stijgt. Dus als je als online coach om de vier weken je traject verlengt in plaats van om de maand, ga je direct je omzet kunnen verhogen. Voilà, dat was een insteek die we niet hadden voorzien.
Top. Dat is al direct een hele goeie. Ik denk, daar is over na.
Om de vier weken verhogen in plaats van om de maand. En dat stijgt je omzet mee. Ik had het ook nog over dat uur.
Dus we hadden die 45 minuten. Waardoor de prijs voordeliger wordt en meer klanten kunnen komen. Waardoor je ook meer klanten aan kan op een dag.
Want dan heb je op anderhalf uur twee mensen gedaan in plaats van op twee uur. Dus uiteindelijk heb je op kortere tijd meer mensen gedaan. Wat je ook kan doen is meerdere personen tegelijkertijd.
Afhankelijk van locatie en ruimte. Hoe meer personen je tegelijkertijd kan naar coaching laten komen. En dan gaat het tot een maximum van zes.
En als je bij vier, dan kan je het ook redelijk goed individueel begeleiden. Vanaf boven de zes, dan spreken we over een groepsles. Dan kan het niet meer echt super kwalitatief zijn.
Tenzij dat je met twee coaches werkt die onder jou werken. Dan zijn er heel veel modellen. En daar hebben we een leuke aflevering over gemaakt.
Over verschillende prijsstrategieën. Dus beluister die zeker eens een keertje als je die nog niet hebt gehoord. Maar in ieder geval, een small group model kan ook heel interessant zijn om wederom met een lager tarief toch meer te verdienen.
Mensen betalen gemiddeld 20-25 euro per uur. Je hebt vier mensen op een uur. Dat is 100 euro.
Terwijl je anders misschien maar 60 euro uitgaat. Ik heb zelfs al voorbeelden gezien van mensen die op 20 minuten een high-intensity workout doen met klanten. Als je die high-intensity workout 20 of 30 euro vraagt, maar je kunt er zo'n drie of vier doen.
Dan ben je wel meer dan 15 euro per uur aan het verdienen. Ja, klopt. Ik denk dat we daar veel meer over moeten blijven stilstaan.
We hebben personal training. Dat is zo ingebakken. Dat is een uur.
Maar niemand heeft gezegd dat dat een uur moet duren. Dat mag ook een half uur zijn. Dat mag ook twee uur zijn.
Twee uur zou ik niet aanraden. Ik wil maar zeggen dat een tijdslimiet lucht is. Dat bestaat niet.
Je mag perfect zeggen dat je een half uur of 45 of 50 minuten doet. Zodat je nog tien minuten hebt om je voor te bereiden voor de volgende. Al die structuren zijn mogelijk.
Probeer gewoon te zoeken naar een manier waarop het voor jou het beste past en je omzet kan verhogen. Durf gewoon te experimenteren. Ja, zeker.
De laatste... Upsells. Upsells. Dus de upsells wil zeggen dat je de klanten die je al hebt, daar nog iets extra aan gaat verkopen.
Dat kunnen heel veel verschillende dingen zijn. Dan heb je natuurlijk ook wel verschillende producten nodig. Dat is ook niet onbelangrijk.
Maar dat kan zijn dat je een extra e-book hebt waar je nog extra kan doorverkopen. Of dat mensen die bijvoorbeeld een startpakket hebben aangeschaft van vijf sessies een soort van strategie opmaken waardoor zij na die vijf sowieso verlengen of verder gaan. Of mensen die één keer komen dat je die stimuleert om twee keer te komen.
Dat zijn allemaal upsells. Dat zijn mensen die al komen, die vertrouwen jou, die hebben een goed gevoel bij jou en je gaat proberen die te overtuigen om bijvoorbeeld een sessie extra waardoor ze meer betalen. Of in plaats van dat starterspakket tijdens dat starterspakket over te schakelen naar een premium pakket enzovoort.
Dus dat zijn dingen die ook direct je omzet kunnen verhogen. Ja, en ik denk hoe interessanter dat je dat aanbod of offer maakt, hoe sneller en beter dat ook gewoon gaat verkopen. Ik heb onlangs nog iets gelezen.
Er was iemand die verkocht eigenlijk elf verschillende e-books om goedkoper te gaan reizen. Ik zal het voorbeeld maar noemen. Voor 11 euro.
Oké. Waarschijnlijk verkoopt hij dat voor zwaar onder de prijs. Dus 11 euro voor 11 e-books? Ja.
Maar hoeveel mensen gaan die kopen? Omdat net van die insteek, dat ze ervan overtuigd zijn dat je zoveel waarde krijgt voor die goedkope prijs? Het eerste waar ik aan denk, dat is absuurd, die prijs. En dat is de offer die je gaat verkoopen. Maar hoeveel? Voila, inderdaad.
Daar wil ik naartoe gaan. Maar ik ben akkoord, maar ik heb het daar soms heel moeilijk mee, omdat... Ik heb straks een podcast aan het luisteren geweest. Het is een podcast van 4 uur, dus je hebt wel wat tijd nodig.
Maar in de podcast kwam het ook, en ik vond dat een hele goeie, omdat mij dat heel vaak frustreert als je kijkt naar bepaalde goeroes. Wat zij aanraden om te doen, is vaak hetgeen wat zij doen op dat moment in hun leven. Maar als je... Eigenlijk moet je aan zo iemand vragen, toen je op het niveau stond van mij, wat deed je? Waarom zeg ik dat? Je hebt vaak van die internetgoeroes en dergelijke.
Hij zocht, dus je hebt heel je ochtendritueel. Je hebt dit, je hebt dat. Als je dat allemaal gaat tellen... Er zijn al veel van die grappige memes gemaakt.
Als je dat allemaal gaat tellen, ben je drie uur kwijt met al je routines, en je hebt nog niks gedaan. Maar die mannen zijn niet gestart met die routines. Die hebben nu die routines.
Waarom? Die hebben zo'n financiële buffer. Die hebben een recurring revenue, dat geld dat blijft binnenkomen. Dus die hebben tijd, die kunnen tijd maken om die dingen allemaal te gaan doen.
Maar om het op te starten, om het te maken, moet je gewoon mega hard grinden en moet je gewoon volle bak gas geven. En dat is exact hetzelfde als we gaan kijken naar algemeen hoe je iemand gaat begeleiden. Je moet er al op exact dezelfde manier gaan bekijken.
Oké, al die upsells en die 11 euro, waar staat die persoon? Hoeveel volgers heeft die persoon? Als je daar staat met 250.000 volgers, want die reist de wereld rond en die post foto's van... Snap je? Ja, ja. Honderd procent. Maar als die persoon 250 volgers heeft, ja, forget it.
Dan is het heel leuk dat je daar 11 euro voor een e-book... Of voor 11 e-books, maar er gaat geen kat die e-books kopen. Dus wat ik heb geleerd is, je begint altijd met een high-end product te verkopen, omdat dat hetgeen is waar je nu het meeste geld gaat opleveren. En hoe groter je wordt, hoe kleinschaliger het product dat je kan gaan aanbieden.
Want anders werkt dat gewoon niet. Nee, tuurlijk. Je kunt niet... Ja, dat kan werken.
Als je morgen zegt, ik stop met alles en ik ga e-books van 10 euro verkopen. Ja, met alle respect... Ja, maar rekenen ze uit hoeveel e-books je moet gaan verkopen. My point.
Dat mag dan maar 10 euro kosten en dat maakt dan een enorme waarde. Maar op dit moment hebben we nog niet de visibiliteit om dat te doen. Dan denk ik dat je meer geld gaat kwijtsen aan het verkopen van marketing en het draaien van advertenties om de e-books toch maar te kunnen verkopen dan de e-books effectief.
Klopt. Dus altijd gaan kijken, als we zoiets zien en we zien al die omzetmodellen en dergelijke, waar staat die persoon? Welke following? Hoe groot is dat? Ik ken iemand, ook bekende personen, en die persoon draait zijn... Zijn business is zijn nieuwsbrief. Dus die heeft gewoon een dagelijkse nieuwsbrief, waar je je op abonneert en waarvoor je je voor betaalt.
Maar die heeft een paar miljoen mensen in zijn e-maillijst zitten. Snap je wat ik wil zeggen? Ja, tuurlijk. Die heeft een leverage waardoor die kan zeggen, je betaalt 10 euro of 20 euro per maand voor een nieuwsbrief die je 3, 4, 5 keer per week in je mailbox komt, waar je heel veel waarde uit kunt halen.
Maar doordat die zoveel miljoen leads heeft, ja, als je er duizend hebt, dan heb je 20.000 euro per maand. Zonder al te veel tijd in te steken. En die duizend brieven, dat is puur het GPT, om eerlijk te zijn.
Ja, dat wordt inderdaad vaak gedaan. Nu, ik denk wel dat je daar, dat kwam ook voor in de podcast, daar ga je nu net het verschil in nog kunnen gaan maken. Ik denk dat we daar veel voorzichtiger mee moeten gaan omspringen.
In het geval van volledige teksten. ChatGPT wordt door mij ook dagelijks gebruikt, maar dat is voor mij een medewerker die mee brainstormt over dingen. Maar daarom dat het zo belangrijk is dat we bij BAPT onze principes en onze visie hebben.
Die visie, die gaat je nooit het ChatGPT kunnen halen. ChatGPT gaat je nooit zeggen hoe onze structurele balansfase eruitziet. Die gaat je nooit zeggen wat onze strength standards zijn.
Waarom? Tenzij je het hem leert, maar dat is omdat dat van ons eigen is. Dus ik denk dat dat wel iets is waar je dan nog moet mee opletten. Maar dat is misschien voor een andere podcast.
Oké, onze vijf tips zijn erdoor. Ik hoop dat je daar iets aan hebt gehad. Mocht je toch nog vragen hebben, dan kan je ons natuurlijk altijd via de socials bereiken.
Tot voor nu, bedankt om te luisteren naar de podcast. Hopelijk heb je hier weer veel waarde uitgekregen. Vergeet zeker niet om ons een review te geven.
Dat is altijd handig en leuk om een vijfsterrenreview op onze podcast draaiende te houden. Dat is inderdaad fijn. Tot een volgende keer.
Bye bye. Bedankt voor het luisteren naar de Personal Trainer Podcast. Vond je deze aflevering waardevol? Laat dan een review achter op Apple Podcasts, Spotify of waar je ook luistert.
En help andere trainers ons te ontdekken. Jouw feedback maakt echt het verschil. Alvast bedankt.
Tot de volgende keer.